Over 30 representanter for bedrifter, lag og foreninger møtte opp da banken inviterte til Vipps-kveld. Engasjementet var stort med mange spørsmål. Bankens Vipps-ansvarlig, Øyvin Hansen, fortalte om de ulike tjenestene. Bedrifter og organisasjoner kan registrere seg på Vipps og få et eget Vipps-nummer, som gjør at kundene kan overføre pengene med mobilen. Bedriften får da en egen innlogging på Vipps-portalen og Vipps Bedrift-appen, der de kan følge med på salget og ta ut rapporter på omsetning.
Med VippsGo kan bedriften også legge inn varer og tjenester i Vipps. Dette blir som en egen nettbutikk, som du kan sette opp på 30 minutter. Med VippsGo blir det enda enklere for oss som kunder å finne ut hva vi skal kjøpe. En tredje tjeneste er Vipps Faktura som gjør at bedriften kan sende fakturaen rett i vipps-appen.

- I tillegg til disse tre tjenestene er det for tiden stor fokus på bruk av Vipps i nettbutikker og vanlige butikker.  Vi har et hårete mål om at Vipps skal gjøre mobilbetaling større enn kort- og kontantbetaling, så dette vil vi se mye mer til framover, mener Hansen, og oppfordrer derfor alle om å laste ned appen.

- Med Vipps på mobilen har du et ekstra betalingsmiddel tilgjengelig og appen er veldig smart om man skal dele på utgifter. Med funksjonen «Gjør opp», sørger Vipps for å samle alle utlegg og regne ut hvem som skylder hvem. Veldig kjekk om man for eksempel er en gjeng på tur, mener Vipps-eksperten.