Her er en liten beskrivelse fra hverdagen hos en av våre rådgivere.  

Kjøkkenbordet erstatter kontorpulten, bankuniformen er byttet ut med en komfortabel hettegenser, men kundene får som vanlig super service fra bankrådgiver Siri Dehli Kristiansen. 
- Det er en annerledes hverdag for både oss og kundene. Det er mange som spør om avdragsfrihet om dagen, og vi forsøker å hjelpe til så godt vi kan. Noen har havnet i en veldig vanskelig situasjon, og da er det viktig å trå til, sier Siri. Den siste uka har hun jobbet overtid hver dag for å holde tritt. For det har heller ikke vært stopp i det «vanlige bankarbeidet».

Ikke full stopp
- Det er noe roligere med vanlige lånesaker, men boligmarkedet har ikke stoppet opp. Siste uke var det to kunder som kjøpte hus og 5-6 som har søkt om lån/refinansiering, forteller Siri. Bankrådgiveren har vært i karantene etter en utenlandsreise, men blir antakelig sittende på hjemmekontor selv om karantenetiden er over. Folkehelseinstituttets oppfordring er at «de som kan jobbe på hjemmekontor blir hjemme».
- Det fungerer egentlig helt fantastisk. Mye går på epost og kundemøter på telefonen fungerer strålende. Det blir kanskje litt mer «skravling» enn vanlig med kunder, en merker at mange har litt behov for å prate. Men det har jo jeg også ha-ha.
På hjemmekontoret i Stokke er det travle tider. I tillegg til Siri er døtrene Gina (12) og Emma (14) travelt opptatt med skolearbeid. 
- Jeg er heldig som har store, flinke barn. Det er nok ikke like lett å kombinere bankjobb om man har små barn hjemme, sier Siri. 

Halvparten hjemme
I Andebu Sparebank er drøye halvparten av de ansatte på jobb i lokalene i Andebu og Sandefjord. Resten er på hjemmekontor og/eller hjemme og passer barn.  Så langt har vi hatt tre personer i karantene, men ingen med påvist smitte. Hverdagen i banklokalene er også svært endret. Vi har nesten ingen kunder innom og det er innført strenge rutiner med hyppig håndvask og desinfisering og man holder to meters avstand til kolleger.
Kundekontakt foregår primært via telefon og elektroniske kanaler, men dersom det er spesielle behov og kundene ikke har forkjølelsessymptomer eller er satt i karantene, avholder vi fysiske møter.