- Andebu Sparebank er en 5-stjerners leverandør som kjennetegnes ved å ha særdeles fornøyde kunder. En score på 90 poeng på kundeopplevelser er helt i Norges-toppen og vitner om en bank som setter kunden i sentrum for sin virksomhet, sier Truls Nedregård i Kantar TNS som har stått bak undersøkelsen.

 

Tangerte fjorårsrekorden
Tidligere er det Norsk Kundebarometer/Barcode som har gjennomført kundeundersøkelsene for Eika og Andebu Sparebank. I år var det Kantar TNS (tidligere TNS Gallup) som har gjennomført undersøkelsen. TNS bruker en annen indikator enn kundebarometeret, men Nedregaard sier at en KOI på 90 tilsvarer en KTI på 84 og at Andebu Sparebank således tangerer fjorårets rekord.

- I Andebu løser man kundenes problemer når de trenger det, de er gode på oppfølging og mange har en personlig kontakt med en rådgiver. Det skiller sparebanken fra større forretningsbanker, sier Nedregård.

 

Møter kundene

- Vi er spesielt fornøyde med at tilliten til våre rådgivere er svært høy og at kundene gir gode karakterer på evne til behovskartlegging, kundeoppfølging og fagkompetanse på rådgivning sier banksjef Børre Grovan.

Grovan er også fornøyd med at banken skårer høyt hos kunder i alle aldre. På noen områder er det faktisk de yngste kundene som gir høyest skår, for eksempel på «vennlighet og hjelpsomhet».

Dessuten har banken mange ambassadører: over 20 prosent av kundene sier de er «usedvanlig fornøyd», 54 prosent er «svært fornøyd» og 22 prosent er «fornøyd».