- Vi er svært fornøyde med dette samarbeidet. For deg som kunde betyr det at du kan få hjelp på telefon nær sagt hele døgnet, og i tillegg frigjør vi tid for våre lokale rådgivere, slik at de kan hjelpe flere kunder med å lage en god og helhetlig plan for økonomien, sier banksjef Børre Grovan.

Trivelige og kompetente
Eika Kundesenter vil betjene en god del av telefonhenvendelsene framover, særlig det som gjelder nettbank, mobilbank, betalinger, kort og forsikring. Kundesenteret tar imot telefoner fra ca 25 Eika-banker og har svært god ekspertise på disse områdene. I tillegg legger de stor vekt på å betjene kunder med samme hyggelige tone som vi har i Andebu Sparebank.
- Vårt mål er, sammen med lokalbanken, å skape Norges beste kundeopplevelser innen bank og forsikring. Vi har blitt kjent med Andebu Sparebank og vet at de har Vestfolds mest fornøyde kunder, men tror og håper vi kan gi dem like god hjelp som de er vant til, sier leder for Eika Kundesenter, Hanne Balke.
Forskjellen for deg som kunde blir noen flere tastevalg når du ringer, men tilgjengeligheten blir langt bedre siden telefonen nå vil være betjent fra klokken 07:00-23:00 i ukedagene og 09:00-23:00 i helgene.

Mer rådgivning
Hensikten med omleggingen er også å frigjøre ansatte i Andebu og Sandefjord, slik at de kan bruke mindre tid på «tekniske spørsmål» og mer tid på rådgivning.
En fersk undersøkelse i Sandefjord kommune viser at mange ønsker å få økonomisk rådgivning av banken sin, men at under halvparten har fått tilbud om det. Pensjon og sparing er det området flest ønsker rådgivning på, men også lån, totaløkonomi og forsikring er interessante områder.
- Vi ønsker at alle våre kunder skal ha en god plan for økonomien og tilbyr derfor en totalgjennomgang, blant annet for å ha kontroll på økonomien i framtiden eller om noe skulle skje. I tillegg er vi opptatt av å være til stede for kundene i ulike livsfaser der det er viktig med en sparringspartner. Når man etablerer seg og skal ha sin første bolig, når man flytter sammen med noen og når man får barn, er eksempler på slike situasjoner. Men det kan også være skilsmisse, dødsfall og arveoppgjør eller andre hendelser, forteller banksjefen.

Fremdeles personlig rådgiver
De fleste av våre kunder har en egen rådgiver som de kjenner. Hvem som er din rådgiver finner du i nettbanken eller mobilbanken, og det vil fremdeles være mulig å kontakte din rådgiver for spørsmål om økonomi, lån, sparing og forsikring. Det er imidlertid viktig for oss å redusere mengden tekniske og trivielle spørsmål for å gi tid for rådgivning og utnytte den gode kompetansen de besitter. Så har du problemer med kort eller nettbank ber vi deg om å bruke vårt nye kundesenter.

Har du spørsmål eller tilbakemeldinger på hvordan det nye systemet fungerer er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på epost@andebu-sparebank.no