Vi har forståelse for at mange av våre kunder nå i denne spesielle tiden vi står overfor, har behov for hjelp for å klare seg økonomisk. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe folk og bedrifter gjennom krisen. Trenger du avdragsfrihet på boliglånet ditt, ber vi om at du søker om dette på nett. Send oss en melding i nettbank eller mobilbank der du oppgir hvor lang tid du ønsker avdragsfrihet (1-6 mnd), og en kort begrunnelse. Vi tar ikke gebyrer for denne tjenesten. 

Som vi har skrevet tidligere er våre kontorer stengt for drop-in for å bidra til dugnaden mot smittespredning.  Vi vil fortsatt være her for deg via telefon, e-post, nettbank og mobilbank. Ved stor pågang på telefon, kan det være en fordel å kontakte oss elektronisk, så kan vi eventuelt ringe deg opp om det er behov for det. Det mest effektive og trygge er å sende oss melding i nettbank eller mobilbank. Vårt kundesenter har reduserte åpningstider og har dessverre ikke åpent på kveldstid i denne perioden. Telefonen er betjent klokken 08:00-16:00 på hverdager og 09:00-17:00 på lørdag og søndag.

Avdragsfrihet betyr at du i en periode utsetter avdragene på lånene. Dersom du for eksempel søker om avdragsfrihet i tre måneder vil den totale nedbetalingstiden på lånet økes med tre måneder. Renter vil påløpe i den perioden du har avdragsfrithet, slik at de totale lånekostnadene vil øke.
Regneeksempel: For et annuitetslån på kr. 2.000.000,- med nominell rente på 2,25% og løpetid 25 år, vil avdragsfrihet i 3 måneder bety en økning i totale rentekostnader på kr. 4610,- .

 

Se også 

Vi er her for deg når usikkerheten er som størst
5 tips til lønnstakere som er rammet
7 tips til næringsdrivende som er rammet

All informasjon finner du på våre Korona-sider